A HYPERTURN 45 G3, gép kialakítása
A gép szíve a 72°-os ferde ágy. Hegesztett acélból készült, rendkívül merev és kompakt szerkezetével egy robusztus és precíz esztergagép alapját képezi. A megerősítések további stabilitást biztosítanak fokozott igénybevételnek kitett területeken. Öntöttvas helyett acélt használunk, amely nagyobb merevséget nyújt, és jobban viselkedik hő hatására a felmelegedési fázisban. Minden vezetéket előfeszített görgős megvezetésekkel alakítottunk ki, és a pontosan megmunkált tartófelületekre csavaroztuk. Rugalmas acélból készült takarólemezek védik ezeket a szennyeződésektől. A munkatérben a rozsdamentes acélból készült, rögzített burkolatok növelik a működési biztonságot és az élettartamot.
Főorsó/ellenorsó: Az orsók nagy hajtóereje optimális nyomatékkal párosulva biztosítja a működési termelékenységet acél és alumínium nagy sebességű megmunkálásakor. A nagyméretű, nagypontosságú csapágyakkal felszerelt integrált orsómotorok (ISM) kivételesen magas fordulatszámot tesznek lehetővé, amelyhez kivételes futási jellemzők párosulnak. A szimmetrikusan kialakított orsócsapágyak a csapágypontokon elhelyezett hőmérséklet-szenzorokkal és a folyadékhűtéssel együttesen nagyfokú hőstabilitást biztosítanak.
A HYPERTURN 45 G3 esetében az ellenorsó saját lineáris görgős megvezetésre van szerelve 520 mm-es mozgástartománnyal. A löketellenőrzéssel és hűtéssel ellátott munkadarabkilökő biztosítja, hogy a kész munkadarabok biztonságosan kerüljenek a szállítószalagra. Igény esetén az átmenő furat nélküli szorítóhenger helyett egy 45 mm átmérőjű átmenő furattal ellátott üreges szorítóhenger is rendelhető a hosszú, karcsú alkatrészek ellenorsón keresztül történő kiadagolásához.
A Siemens legújabb hajtásaival- és vezérlőrendszerével, a Sinumerik 840D sl, emcoNNECT-tel vagy a Fanuc 31 iB-vel a gép könnyen és hatékonyan programozható. További ergonomikus megoldás a kihajtható PC-billentyűzet, amely különösen ideális, ha a programozás többnyire közvetlenül a gépen történik.
A cikk folytatódik a “HYPERTURN 45 G3, a széria harmadik generációs modellje” 3. részben!